Recientemente la Sala de lo contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia ha dictado Sentencia que estimando la demanda de nuestro cliente anula la resolución del Tribunal económico-administrativo regional de Galicia y en consecuencia anula la liquidación practicada como consecuencia del Impuesto de Sucesiones.
El hecho imponible había acaecido el año 2003, y tras dos expedientes de comprobación de valores que fueron finalmente anulados, procedía liquidar de conformidad con los valores indicados por el contribuyente.
En cambio, la administración Tributaria inició un tercer expediente de comprobación, con nuevo resultado anulatorio y retroacción al momento en que debió cumplir con el mandato del TEAR de liquidar de conformidad con los valores declarados.
Finalmente la ATRIGA liquida y el contribuyente alega prescripción y caducidad , lo cual es desestimado por el TEAR, acudiendo entonces a l a jurisdicción contencioso-administrativa que finalmente le da la razón en base a la siguiente argumentación:
O acordo de 27.11.2014 era moi claro nos seus pronunciamentos: pasar polos valores declarados e non procedían os xuros de mora; a ATRIGA – notificada o 11.02.2015- procede a iniciar un novo procedemento de comprobación de valores e dita unha nova liquidación provisional – determina un novo valor para as participacions en ……………..SA, que notifica o 16.05.2016. O acordo do TEAR de 31.10.2019 é concluinte verbo da imposibilidade de iniciar un novo procedemento – coma o que fixo a ATRIGA.
Este incumprimento flagrante do acordado o 27.11.2014 impide atribuirlle as actuacions posteriores realizada pola ATRIGA efectos interruptivos da prescripción, o estar nun suposto evidente de falta total e absoluta de procedemento, por aplicar un procedemento totalmente incorrecto.
Dado que as actuacións practicadas entre o 11.02.2015 e 16.05.2016 non interromperon a pescripción e debemolas ter por non realizadas, e que a ATRIGA tiña seis meses para executalo
acordo de 2014, a conclusión é a caducidade do procedemento e correlativa prescripción do dereito a liquidar, o que nos leva a acoller o recurso, sen precisar de entrar nos outros motivos.